Konverteringsoptimering

Hvert klik tæller - Gør flere besøgende til kunder

Det er kostbart at købe trafik til jeres website, og ofte er det her, marketingafdelinger har fokus. Men det er kun halvdelen af kampen. Den vigtigste del er at skabe mindeværdige og friktionsfrie købsoplevelser, der konverterer flest mulige besøgende til loyale kunder og øger jeres konverteringsrate.

Genkender du disse udfordringer?

Med vores dybdegående ekspertise og branchekendskab, håndterer vi ikke kun følgende udfordringer, men går også skridtet videre for at imødekomme ethvert behov, som I måtte have.
Udfordring
I ønsker, at I jeres konverteringsrate er bedre, men ved ikke hvor der skal optimeres og hvilke tiltag, der skal igangsættes.
Løsning
Vi analyser brugeradfærd via heatmaps og brugerflows for at identificere friktion og forbedringsområder. 
Udfordring
I savner konkrete tiltag, der ikke blot er best practice, men er tilpasset jeres branche og kundesegment, ud fra hvordan I kan få højere konverteringsrate
Løsning
Vi giver en prioriteringsliste ud fra jeres branche og kundeadfærd for at udvikle unikke, målrettede optimeringsstrategier, der går ud over best practice.
Udfordring
Kunderne køber kun få produkter ad gangen, hvilket mindsker den samlede ordreværdi.
Løsning
Vi analyserer jeres købsmønstre og identificerer de mest effektive strategier for opsalg og krydssalg, for at øge den samlede ordreværdi.
Konverteringsoptimering

50% bedre performance

Med vores avancerede teknologier og strategier maksimerer vi jeres performance og konverteringspotentiale, sikrer optimal udnyttelse og effektive resultater.
A
23% konvertering
B
73% konvertering
Gør som 1.000+ andre virksomheder

Book et strategimøde og få indsigt I jeres største muligheder

Hver branche har sin kode - og vi har nøglen til dem alle. Med LAZZAWEB som jeres samarbejdspartner låser vi op for jeres mulighed for maksimal performance.
Book strategimøde
Konverteringsoptimerings analyse til bedre performance
Analyse til konverteringsoptimering

Dybdegående CRO-audit

  • Evaluering af hjemmeside ud fra UX- og konverteringsprincipper.
  • Anbefalinger, visualiseringer og "best in class"-eksempler.
  • Prioriteringsliste af CRO-anbefalinger
Vigtige produktsider

Sådan arbejder vi med de forskellige sider

I denne sektion gennemgår vi, hvordan vi arbejder med de centrale sider i vores webshop. Fra forsiden til checkout giver vi en hurtig forklaring på, hvordan hver side skal påvirke købsoplevelsen otil øget konvertering.
Dette er et udpluk af 15 vigtige punkter ud af en liste på +100 i vores dybdegående CRO-analyse.
Forside
Kategoriside
Produktside
Kurv
Checkout

Forside

Forsiden er jeres første mulighed for at præsentere værdi og skabe interesse hos besøgende. Sørg for, at jeres budskab er klart og tiltalende.

  • Præsenter jeres værdi-proposition tydeligt og inspirerende.
  • Brug store, engagerende billeder, der understøtter jeres budskab.
  • Hav en synlig og klar CTA, der guider besøgende videre.
Forside konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering til kategorisiden på webshops

Kategoriside

Kategorisiden skal hurtigt fange brugernes opmærksomhed og hjælpe dem med at finde relevante produkter gennem intuitive filtrerings- og sorteringsmuligheder.

  • Vis produktbilleder i høj kvalitet for at skabe interesse.
  • Tilbyd brugervenlige filtrerings- og sorteringsmuligheder, der giver værdi.
  • Placer vigtig information over folden for hurtig adgang uden spildplads.

Produktside

Produktsiden skal præsentere varen på en inspirerende og overbevisende måde for at opmuntre til køb. Giv brugerne alle nødvendige informationer for at træffe en beslutning.

  • Brug store, inspirerende billeder i høj kvalitet og naturlige kontekster.
  • Fremhæv produktfordele og giv brugerne klare grunde til at købe.
  • Sørg for en synlig og tydelig CTA, som “Tilføj til kurv.”
Konverteringsoptimering af produktsiden for webshops og ecommerce
Konverteringsoptimering af kurv og ordreværdi for webshops og ecommerce

Kurv

Kurvsiden skal give brugerne klarhed og kontrol over deres køb, så de nemt kan justere og fortsætte til checkout.

  • Vis tydeligt produktbilleder, navne og den samlede pris, inkl. levering.
  • Gør det let at opdatere antal, fjerne varer og ændre produktstørrelse.
  • Sørg for en synlig og klar CTA til checkout.

Checkout

Checkout skal være overskuelig, enkel og skabe tillid, så brugerne nemt kan fuldføre deres køb.

  • Minimer antallet af felter og fjern unødvendig information.
  • Vis tillidsmarkører og garantier for at øge trygheden.
  • Begræns exit-points og hold fokus på selve checkout-flowet.
Konverteringsoptimering i checkout-processen for webshops og ecommerce
Vores optimerings team

Mød jeres specialister

Lasse Knudsen
Jeg arbejder proaktivt sammen med vores kunder for at skabe de bedst mulige resultater for deres online annoncering i Google Ads.
Bilal Yasin
Jeg er meget resultatorienteret og ambitiøs, og det er jeg også på mine kunders vegne. Det er vigtigt for mig at være på vinderholdet.
Martin Jensen
Min store passion ligger i tætte kundeforhold og et fælles samarbejde om at skabe bedre langsigtet performance.
Joachim Stenskrog
Kombinationen af resultater, løbende optimering og forbedring samt ærligheden i den data, man arbejder med i online markedsføring, tiltaler mig helt vildt og stemmer perfekt overens med mine værdier som menneske.
Jakob Foldager
Jeg er datadrevet, og træffer derfor langt de fleste af mine beslutninger baseret på data. Det der ikke virker, kan slukkes for eller justeres på og testes igen. På den måde, er jeg sikker på ikke at bruge annoncekroner på det, der ikke skaber resultater.
Lasse Skovmand Jensen
Jeg er en resultatorienteret og målrettet person, som er meget passioneret omkring digital marketing, hvor det at skabe gode resultater og succes for kunderne er en af drivkræfterne i min dagligdag.
Lars Thoning Dybro
Som ekstremt problemløsende, så er der ikke noget federe end at have hånden på kogepladen. At se hvordan ens tiltag i Google Ads og proaktive råd kan påvirke en virksomheds top- og bundlinje motiverer mig meget.
Casper Jørgensen
Jeg er en ambitiøs og engageret Google Ads-specialist. Jeg brænder for digital markedsføring og er drevet af at skabe resultater for vores kunder. Derudover søger jeg altid ny viden og afprøver gerne nye tiltag i bestræbelserne for at være best-in-class.
Amalie Blenner
Som Google Ads-specialist er min daglige motivation at forbedre mine kunders performance. Jeg går til de daglige opgaver med et resultatorienteret fokus og samtidig med tårn høje forventninger til mig selv og samarbejdet med mine kunder.
Maksimer jeres performance

360° marketingsynergi

Ønsker I at maksimere jeres hjemmesides potentiale? Kombiner CRO med vores andre services og oplev en markant forbedring i jeres konverteringsrate. Med vores datadrevne tilgang skaber vi synergier, der løfter hele jeres digitale performance.

Sådan optimere vi
At vælge marketingbureau kan være en jungle

Hvordan er vi anderledes?

Verdensmestre i digital marketing
Prisvindende framework
Egenudviklet software for hurtigere resultater
Book strategimøde
94% af vores kunder bliver hos os i årevis
5 mia kr. skabt i kundeomsætning
Vækst i 50+ lande for kunder

Andre bureauer

Manglende dokumenteret succes
Sporadiske strategier, der ikke er sat i system eller testet
Har ikke LAZZAWEBs egenudviklet software
Se de cases, som de andre studerer

Mød vores kunder

Ecommerce

Proaktiviteten er et andet sted, end jeg nogensinde har oplevet tidligere. Det er LAZZAWEB, der kommer til os med de ting, som vi skal lave, og de har forventninger til det, vi skal nå – ellers kommer vi ikke til at lykkes på den lange bane. Vi er til stede i flere markeder, og på et helt nyt marked har LAZZAWEB på blot 6 måneder vækstet vores nye marked til en månedlig millionomsætning.

Watery x LAZZAWEB
Daniel
IndehaverWatery
B2B
B2C

LAZZAWEB's ekspertise inden for Google Ads har ikke kun øget vores synlighed, men har også betydet, at vi har opnået en betydelig forbedring i at skaffe leads, som konverterer til kunder.
Deres evne til at tilpasse sig vores specifikke behov og mål har sat os i stand til at maksimere vores annoncebudget og opnå en betydelig værdi for vores investering.

Marc
Performance ManagerSpar Nord
Ecommerce

Vi har haft utrolig svært ved at udnytte vores potentiale på Google. Efter vi har flyttet vores Google-marketing over til LAZZAWEB, har samarbejdet de seneste 12 måneder resulteret i en stigning i Google omsætning på 130 % samtidig med en forøgelse af ROAS på 20 %. Så hvis andre ønsker et Google-bureau, der arbejder proaktivt og har ekstrem bred viden inden for Google, så er det LAZZAWEB man skal gå til.

Totteland x LAZZAWEB
Frederik
DirektørTotteland
B2B

Allerede efter nogle måneders samarbejde med LAZZAWEBs dedikerede team begynder resultaterne at vise sig i form af øget trafik og bedre Google ranking på strategisk vigtige forretningsområder.

Samspillet på tværs mellem Paid og Organic har betydet optimering af budgettet samt en mere bevidst fordeling mellem organisk og betalt. Det tætte samarbejde og den gode opfølgning skaber samtidig engagement i eget team. Det sikrer, at vi sammen opnår rigtig gode resultater.

Beierholm x LAZZAWEB
Helle
SeniorkonsulentBeierholm
Ecommerce

Vi lod os desværre ”lokke”(overbevise) til at skulle prøve et nyt setup af vores marketing, her i blandt at samle håndteringen af diverse betalte kanaler, hos ét bureau. Det betød også, at vi opsagde vores aftale med LAZZAWEB - Kæmpe fejl!

pixiform x LAZZAWEB
Ole
DirektørPixiform
Ecommerce

Vi har et forrygende samarbejde med LAZZAWEB - deres avancerede strategi for vores Google-annoncering har været en stor succes, som har ført til en markant øgning i vores nettofortjeneste.

Vores samarbejde har stået på i mange år og har ført til både gode resultater, stærke relationer og senest en pris ved Global Search Awards i kategorien: Best Use of Search – Retail / Ecommerce (PPC)

Mads
E-commerce ManagerCykelexperten.dk
Ecommerce

I den tid vi indtil nu har samarbejdet med LAZZAWEB, har de ikke kun eksekveret på en ny og mere langsigtet strategi, men også været fuldt ud tilgængelige og proaktive ifbm. forbedringsforslag på vores marketingstrategi.

Simone
Ecommerce ManagerJacobsen Plus
Ecommerce

Det, der skiller LAZZAWEB ud, udover deres enestående faglige dygtighed, er deres proaktivitet. De går langt ud over det forventede for at sikre, at vores Google-presence er i topform, og de er altid parate til at foreslå og implementere forbedringer. LAZZAWEB været en nøglefaktor i vores digitale marketingstrategi.
Vi kan varmt anbefale dem til enhver virksomhed, der søger ekspertise inden for Google Ads og en proaktiv samarbejdspartner.

LAZZAWEB x Plusbog - Linthujan Perambalam
Linthujan Perambalam
Chief Business DeveloperPlusbog
Ecommerce

Selv om vi har et dygtigt team, har vi ofte oplevet udfordringer med at holde os opdateret på den nyeste viden og høje ekspertise inden for Google-marketing.

Vi har opnået intern opkvalificering af vores team og et utroligt højt sparringsniveau, der har gjort, at Google-marketing er blevet et centralt element for fremtidig vækst. Vi kan varmt anbefale at bruge LAZZAWEB, som sparringspartner til inhouse marketingteams.

Tromborg LAZZAWEB
Holger
MarketingchefTromborg
Ecommerce

Når jeg ringer til LAZZAWEB, føler jeg, at jeg ringer direkte til Google. Der er altid professionel sparring, rådgivning, vidensdeling og proaktiv handling fra deres side.

Jeg mærker tydeligt et stort fokus på relation og nærvær, og med et højt fagligt niveau, er de i stand til at perspektivere og hjælpe din forretning til at nå nye succesfulde højder.

Jacob Bech
Head of MarketingFrederik Bagger
Ecommerce

Vi har haft fornøjelsen af at samarbejde med LAZZAWEB i over to år nu, og vores oplevelse har været intet mindre end enestående. Med LAZZAWEB har vi flyttet vores fokus fra en simpel ROAS-model til en effektiv profitorienteret strategi gennem Google, som har sikret stor profitabel vækst.

Vi har allerede i indeværende år skabt en vækst i omsætning på 74% i det indeværende år med en tocifret millionomsætning genereret gennem Google.

Astrid - Partner BY IC
Astrid
PartnerBY IC
Effekten af vores marketingsynergier

Vi ser holistisk på jeres marketingkanaler

Med banebrydende resultater i over 22 brancher og 50 lande, har vi sat marketingsucces på formel — om du sælger fashion, faglighed eller fysiske produkter.

Mange ting i livet er tilfældige, men succes er ikke et af dem.

0%
af vores kunder bliver hos os i årevis.
0 mia. kr.
er den totale omsætning, vi har skabt for vores kunder.
0+ lande
skaber vi mærkbare resultater i for vores kunder.

Udforsk vores resultater

LAZZAWEB x Spar Nord
B2B
B2C
Optimeret marketingstrategi sikrer flere kunder til en lavere pris hos Spar Nord
29 % lavere CPA
86 % flere konverteringer
LAZZAWEB x Watery
Ecommerce
Vores marketingsynergier har sikret kraftig vækst på tværs af landegrænser
109 % forbedring af bundlinjen på 8 mdr.
Profitabel skalering til 7+ markeder
LAZZAWB x Beierholm
B2B
Marketingsynergier sikrer flere konverteringer til Beierholm
46 % stigning i konverteringer
40 % øgning i organisk trafik
LAZZAWEB x VIAMAJA
Ecommerce
Marketingsynergier sikrede en imponerende tocifret millionomsætning
175 % øgning i omsætning
111 % stigning i profit
LAZZAWEB x Plusbog
B2C
Ecommerce
Plusbog har opnået betydelig vækst gennem en effektiv marketingstrategi
266 % vækst i omsætning
154 % stigning i ROAS
LAZZAWEB x Luggagehero
B2B
B2C
Enestående succes for LuggageHero, katalyseret af en målrettet og effektiv marketingstrategi.
426 % flere konverteringer
Profitabel vækst i 16 lande
LAZZAWEB x Zinkbakken
Ecommerce
Imponerende vækst for Zinkbakken gennem marketingsynergier
63 % stigning i omsætning
50 % øgning i antal ordrer
LAZZAWEB x Shaping New Tomorrow
Ecommerce
Shaping New Tomorrow fik topplaceringer i et konkurrencepræget marked
117 % stigning i omsætning
Resultater på 5 markeder
LAZZAWEB x Winther Studio
Ecommerce
Winther Studio har erobret smykkebranchen med banebrydende resultater
64 % vækst i omsætning
74 % øgning i antal ordrer
LAZZAWEB x Jacobsen Plus
Ecommerce
Imponerende fremgang for Jacobsen Plus drevet af en effektiv strategi
45 % vækst i omsætning
27 % højere konverteringsrate
LAZZAWEB - Cykelexperten
Ecommerce
Prisvindende resultater på globalt plan gennem vores marketingsynergier
3-cifret millionomsætning
130 % forøgelse af netprofit på kun 6 måneder
LAZZAWEB x OS Frisørartikler
Ecommerce
Vores marketingsynergier skaber stor profitabel vækst i Norden
277 % forøgelse af bundlinje
Profitabel vækst gennem 4 år
LAZZAWEB x Geekd
Ecommerce
Marketingstrategi, der giver brancheførende resultater på kun 3 måneder
142 % vækst i to-cifret millionomsætning
Finalist som verdens bedste case
LAZZAWEB x Lykke by Lykke
Ecommerce
Lykke by Lykke oplevede stor vækst i profit med profitabel marketingstrategi
266 % vækst i profit
Finalist-case til Global Search Awards
LAZZAWEB x Vuffeli
B2C
Ecommerce
Vuffeli får over 10.000 daglige eksponeringer efter tæt samarbejde
200+ keywords i Featured Snippets
6 måneder til positiv ROI
LAZZAWEB x Luksusbaby
Ecommerce
Luksusbaby oplevede en fordobling af deres salg og skalerer nu til udlandet
90 % vækst i omsætning
40 % højere konverteringsrate
LAZZAWEB x QNTS
Ecommerce
Markant vækst for QNTS gennem profitskabende marketingsynergier
61 % vækst i omsætning
12 % øgning af ROAS
LAZZAWEB x Morfars.dk
Ecommerce
Vi vækster omsætningen for Morfars.dk med en optimeret marketingstrategi
48 % øgning i omsætning
27 % højere profit i virksomheden
LAZZAWEB x The Meat Club
Ecommerce
Vores marketingstrategi sikrer brancheførende resultater for The Meat Club
145 % vækst i organisk omsætning
41 % forbedring af konverteringsrate
LAZZAWEB x Astrid Frank
Ecommerce
Brancheførende marketingstrategi har sikret Astrid Frank stor synlighed
2253 % stigning i antal kliks
351 % flere eksponeringer
B2C
Marketingsynergier sikrer stor vækstperiode for Bodenhoff
49 % vækst i omsætning
336 % stigning i organisk trafik
LAZZAWEB x Kikkert-Teleskophuset
Ecommerce
Kikkert-Teleskophuset skalerede sin omsætning gennem marketingsynergier
262 % øgning i omsætning
56 % højere konverteringsrate
LAZZAWEB x Sanzi Beauty
Ecommerce
Vi har tredoblet Sanzi Beautys omsætning
325 % stigning i omsætning
48 % bedre konverteringsrate
LAZZAWEB x Lejeboligmægleren
B2C
Mærkbar vækst i gennem marketingsynergier
40 % flere kvalificerede leads
101 % flere organiske kliks
LAZZAWEB x Cloud Celebration
Ecommerce
Cloud Celebration opnår topplaceringer med stærk strategi
153 % stigning i organisk trafik
37 % af den samlede omsætning kommer fra organisk trafik
LAZZAWEB x Waiteer
B2C
Waiteer har oplevet en eksplosiv vækst gennem vores marketingstrategi
2100 % stigning i antal konverteringer
70 % reducering af CPA
LAZZAWEB x DIGURA
B2C
SAAS
DIGURA har oplevet eksplosiv vækst med vores marketingsynergier
153 % stigning i antallet af kliks
700 % flere kvalificerede leads

Vores vidensbank

Artikel
Maksimer profit med Metas DPA

Få større profit med Dynamic Products Ads i Meta

16. sep 2024
3 min. læsetid
Artikel
Øg jeres konverteringsrate ved at konverteringsoptimere jeres website

Sådan får I højere konverteringsrate ved at arbejde struktureret med CRO

13. sep 2024
9 min. læsetid
Artikel
Sådan bruger man Advantage+ på Meta

Maksimer jeres Meta-performance med Advantage+

12. sep 2024
4 min. læsetid
Artikel

Lav en effektiv content-strategi til Meta

12. sep 2024
4 min. læsetid
Artikel

10 trin til en vindende kampagnestrategi på Meta

9. sep 2024
8 min. læsetid
Artikel
LAZZAWEB - 5 konkrete Google-synergier

5 Google-synergier til topplaceringer i nutidens SERP

11. apr 2024
5 min. læsetid
Artikel

Teknisk SEO - En vigtig SEO-disciplin

11. dec 2023
15 min. læsetid
Artikel

Maksimér jeres Black Week-annoncering på Google

25. okt 2023
6 min. læsetid
Artikel

Øg jeres dækningsbidrag med profit bidding

6. dec 2022
25 min. læsetid
Artikel

Google Search Console - Guide til SEO-værktøjet fra Google

16. nov 2022
11 min. læsetid
Artikel

Søgeordsanalyse - Hvordan finder I de helt rigtige søgeord?

23. aug 2022
18 min. læsetid
Artikel

Performance Max - Få mest ud af kampagnetypen

22. aug 2022
18 min. læsetid
succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases