Tilbage til marketingordbogen
Hvad betyder:

ALT-tag

Et alt-tag er en kort tekstbeskrivelse af et billede eller andet element på en hjemmeside. Alt-tags er også kendt som "billedtekster" eller "alt-tekster".
De fleste browsere vil vise et alt-tag, når man holder musen over et element på en hjemmeside. Alt-tags er især nyttige for brugere, der ikke kan se billederne på en hjemmeside, f.eks. på grund af en nedsat synsevne.

Læsetid: 2 min.

ALT-tag definition

Et ALT-tag er en kode, der er tilføjet til et billede på et websted, for at beskrive billedet for brugere, der ikke kan se det. ALT-tags bruges også af søgemaskiner til at forstå, hvad der er på et billede.

Hvordan bruges ALT-tag?

ALT-tagget bruges til at beskrive et billede for brugere, der ikke kan se billederne. Dette kan være tilfældet for brugere, der bruger en tekstbaseret browser eller brugere, der er blinde eller svagtseende. ALT-tagget giver brugerne mulighed for at forstå, hvad der er på billedet.

Hvorfor er ALT-tag vigtigt?

ALT-tag er vigtigt på en hjemmeside, fordi det er med til at beskrive, hvad der er på billedet til dem der ikke kan se det. På denne måde kan alle brugere af hjemmesiden få glæde af det indhold, der er på siden.

Alt-tags kan også bruges af søgemaskiner til at forstå, hvad der er på et billede. Dette er især vigtigt for søgemaskiner, der ikke kan læse billeder, f.eks. Google Image Search.
Et godt alt-tag skal være kort (max. 125 tegn) og præcis. Alt-tags bør ikke være tomme, og de bør ikke indeholde unødvendige informationer.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases