Tilbage til marketingordbogen
Hvad betyder:

Betalt annoncering

Betalt annoncering er en type markedsføring, hvor virksomheder betaler for at få deres budskaber vist på andre websider, medier eller søgemaskiner. Betalt annoncering kan være en effektiv måde at nå ud til et større publikum, og det giver virksomhederne mulighed for at målrette deres budskaber til specifikke målgrupper.

Læsetid: 1 min.

Betalt annoncering definition

Betalt annoncering er en type online markedsføring, hvor virksomheder betaler et gebyr for at få deres produkt eller service vist på en anden virksomheds hjemmeside eller app. Betalt annoncering giver virksomhederne mulighed for at målrette deres annoncer til en specifik målgruppe, og de kan kontrollere, hvor mange mennesker deres annoncer når.

Hvordan bruges Betalt annoncering?

Betalt annoncering er for eksempel Google Ads eller andre annonceringstjenester. Betalt annoncering er en effektiv måde at nå ud til et større publikum med din virksomheds budskaber, og kan hjælpe med at forbedre click-through-rate (CTR) og omsætning.

Hvorfor er Betalt annoncering vigtigt?

Betalt annoncering er vigtigt, fordi det kan hjælpe med at drive trafik til en hjemmeside eller et produkt. Med betalt annoncering kan du målrette din annoncering til en bestemt målgruppe, så du ikke spilder din tid og dine penge på at nå folk, der ikke er interesserede i det, du har at tilbyde. Betalt annoncering kan også hjælpe med at øge din synlighed online, så folk er mere tilbøjelige til at finde dig, når de søger efter det, du tilbyder.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases