Tilbage til marketingordbogen
Hvad betyder:

Branded Search

"Branded search" betyder ganske simpelt en søgning efter et bestemt mærke/brand. Når man søger efter et bestemt mærke, vil du typisk få resultater, der kun viser webshops, der er tilknyttet det pågældende brand. Dette er fordi søgemaskinerne vil vise de resultater, der er mest relevante for brugeren.

Læsetid: 2 min.

Hvad betyder Branded Search?

Branded Search er en søgning i en søgemaskine, der indeholder et brandnavn eller virksomhedsnavn. Altså er det i vores tilfælde søgninger, hvor "LAZZAWEB" indgår.

Hvordan bruges Branded Search?

En branded search el. brand-søgninger bruges når en bruger søger efter et specifikt brand på for eksempel Google. Dette betyder, at søgningen typisk kun vil give resultater, der er relevante for det pågældende brand. Dette er især nyttigt, hvis du vil finde informationer om et bestemt produkt eller service, som virksomheden eller brandet tilbyder.

Hvorfor er Branded Search vigtigt?

Branded Search el. brand-søgninger er vigtige, fordi de hjælper forbrugerne med at finde de rigtige produkter og services. Det gør det også muligt for virksomheder at styrke deres online tilstedeværelse og vise deres produkter og services til de rigtige forbrugere. For virksomheder er branded search især vigtigt af to årsager: søgehensigt og brand awareness.

Når brugere bruger dit brand i en søgning, betyder det, at de allerede ved, hvem du er. Og det betyder sandsynligvis også, at søgningen vil lede til, at de går direkte ind på din hjemmeside og enten køber dit produkt eller kontakter dig.

I forhold til brand awareness er det vigtigt at have en god placering i Google på brand-søgninger. Så er du sikker på, at når brugere søger efter dig, er du den første, der kommer op.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases