Tilbage til marketingordbogen
Hvad betyder:

Broken links

Et "broken link" er et link, der ikke virker - altså et link, der ikke fører til den forventede side. Dette kan ske af flere årsager, for eksempel, at siden, som linket fører til, ikke længere findes eller hvis der er sket en fejl i linkets adresse.

Læsetid: 2 min.

Broken links definition

Broken links er links til sider, der ikke længere eksisterer. Dette kan ske af flere årsager, f.eks. hvis en hjemmeside lukkes ned, eller hvis der ændres i den måde, hvorpå siderne på en hjemmeside er organiseret.

Det kan være frustrerende for brugere, der forsøger at få adgang til en bestemt hjemmeside, men bliver mødt med en fejlmeddelelse på grund af et ødelagt link.

For webmastere og bloggere er det vigtigt at tjekke links regelmæssigt for at sikre, at de ikke er ødelagte, ellers kan det føre til dårligere søgemaskineresultater og færre besøgende på hjemmesiden.

Hvordan bruges Broken links?

Broken links anvendes typisk i forbindelse med website-kodning. Når der opstår et "brudt link" betyder det, at der er sket en fejl i koden, hvilket har forårsaget, at linket ikke længere virker. Dette kan have forskellige årsager, f.eks. at der er ændret i domain-navnet eller at der er flyttet rundt på hjemmesidens struktur. For at finde og rette broken links er det ofte nødvendigt at kigge koden igennem for at finde fejlen.

Hvorfor er Broken links vigtige?

Broken links er vigtige at være opmærksomme på, fordi de kan ødelægge brugeroplevelsen på et website. De kan også føre til at brugere ikke kan finde det, de søger, og dermed forlader siden igen. Dette kan have negativ indvirkning på både brugeroplevelsen og på sidens omdømme.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases