Tilbage til marketingordbogen
Hvad betyder:

Keyword

Læsetid: 2 min.

Hvad er Keyword?

Keyword er et ord eller en sætning, der bruges til at finde et bestemt emne eller koncept i en tekst. Når du søger efter et bestemt emne på internettet, bruger du ofte et keyword til at finde de relevante hjemmesider. Keywords kan også bruges til at finde emner i en bog eller anden tekst. For eksempel kan du bruge keywordet "kvindelige forfattere" til at finde bøger, der handler om kvindelige forfattere.

Hvordan bruges Keyword?

Keyword er en funktion i Google Ads, der gør det muligt for annoncører at vise deres annonce på søgeresultatsiden, når en bruger søger efter et bestemt søgeord. Keyword kan bruges til at styre, hvilke søgeord der vises på din annonce, så du kan få mest mulig trafik til din hjemmeside.

Hvorfor er Keyword vigtigt?

Nøgleord er særligt vigtige, fordi de er med til at afgøre, hvilke søgeresultater der kommer frem, når man søger efter noget på internettet. De fleste søgemaskiner bruger nøgleord til at afgøre, hvilke hjemmesider der er relevante for en given søgning, og derfor er det vigtigt at sørge for, at ens hjemmeside indeholder de rigtige nøgleord.

Derudover er nøgleord også med til at skabe forståelse for, hvad ens hjemmeside handler om. Hvis man ikke bruger de rigtige nøgleord, kan man risikere, at ens hjemmeside ikke dukker op i søgeresultaterne, eller at folk ikke forstår, hvad ens hjemmeside handler om.

Det er derfor vigtigt at sætte sig godt ind i, hvilke nøgleord der er relevante for ens hjemmeside, og hvordan man kan bruge dem på en effektiv måde.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases