Tilbage til marketingordbogen
Hvad betyder:

Vision

Vision er en strategisk planlægningsværktøj, der bruges til at sætte mål for en virksomhed og planlægge den fremtidige udvikling. Visionen skal være klar, entydig og forståelig for alle, der er involveret i virksomheden. Visionen fungerer som en drivkraft for virksomheden og motiverer medarbejderne til at yde deres bedste.

Læsetid: 1 min.

Hvad betyder Vision?

En vision er en oversigt over, hvad man ønsker at opnå. Det er en slags mål eller plan for fremtiden. At have en vision kan være med til at motivere en person til at nå bestemte mål.

En vision kan også bruges til at skabe et fælles mål for et team eller en virksomhed. At have en fælles vision kan være med til at skabe en stærk gruppeidentitet og styrke samarbejdet.

Det er ikke altid nemt at skabe en vision. Det kræver ofte tid og overvejelse at finde ud af, hvad man ønsker at opnå. Men det kan være en meget nyttig og brugbar proces.

Hvorfor er en Vision vigtig?

Vision er vigtigt, fordi det er med til at sætte retningen for, hvor en virksomhed skal bevæge sig hen. Det er med til at give et overblik over, hvilke problemer der skal løses, og hvilke mål der skal opnås. Det er med til at give os et fælles udgangspunkt for diskussioner og beslutninger. Visionen bruges til at træffe beslutninger om, hvilke aktiviteter der skal prioriteres, og hvordan ressourcerne bedst udnyttes

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Book strategimøde
+1000
Vækstcases